FAQ – vanliga frågor


Jag har fått en faktura om måltidsavtalet som jag inte stämmer.

Kontakta ekonomikontoret på 141 48. Vi hanterar aldrig måltidsavtalsfakturorna.

Jag försöker sjukanmäla mig via administrationen men jag får inte tag på någon.

Rutinen för sjukanmälan är att i i första hand ska vårdnadshavare/god man eller myndig elev själv sjukanmäla sig via Dexter, eller genom kontakt med mentor. Har du inte tillgång till Dexter kontakta oss på hornavanskolan@edu.arjeplog.se så hjälper vi dig.

Jag kan inte hitta läsårsplanen

Den finns på länkad till i Dexter och på hemsidan här

Jag har fått frånvaro för något jag inte ska ha frånvaro för, kan ni ta bort den?

Kontakta din mentor! Bara mentor och rektor får bestämma om det.

Jag har problem med CSN

Vi rapporterar in elever till CSN, att de går i skolan, avbrutit studierna eller skolkat. Specifika frågor om återbetalning eller varför en elev inte fått pengar kan vi inte svara på. Kontakta CSN och kolla i ”mina sidor” vad som händer.

Publicerad av: Inger Holgersen
Senast ändrad: 18 oktober 2018

Information

Rektor
Nina Lango
Telefon: 070-283 49 30

SYV
Linda Lundström
Telefon: 0961-142 13

Administration
Hornavanskolan
Telefon: 0961 - 142 04/141 84

Användbara länkar:
Blanketter

Kontakt

Öppettider
Växel: 0961 - 140 00
Mån-Fre: 8.00-17.00

Dag före röd dag:
09.00-13.00

Medborgarservice
0961-144 44
Mån-Fre: 09.00-16.00

Socialtjänsten
ifo@arjeplog.se
Mån-Fre: 09.00-16.00

Lunchstängt: 12.00-13.00
kommun@arjeplog.se

Dexter

Skolexpedition för:
-Grundskola och gymnasiumlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Evenemang
Juni
ti on to fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30