Legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal kan på begäran av en patient (eller legal företrädare) utfärda ett intyg om vården. Intyg ska utfärdas på ett professionellt sätt och kan handla om bedömning av hälsotillstånd, behov, förmåga eller annat förhållande orsakat av hälsotillståndet. Det kan också vara ett intyg om utförd behandling/åtgärd. Exempel på intyg är ADL –bedömning och bostadsanpassningsintyg. Tiden för att utfärda ett intyg kan varier beroende på utredningens och bedömningens omfattning. Intygsskrivning är också en insats som värderas i enlighet med den kommunala hälso- och sjukvårdsverksamhetens prioriteringsordning vilket kan medföra längre väntetid. I vissa fall kan väntetiden vara upp till 6 veckor. |
Publicerad av: Martin Stråmo
Senast ändrad:
Information
Kontakt
Solweig Hedman
Medicinskt ansvarig sjuksköterska
Telefon 0961 - 141 36
Görgen Åberg
Enhetschef HSE-enheten
Telefon 070-527 89 76
Användbara länkar Informationsbroschyr
Informationsbrev
1177
Kontakt
Öppettider
Växel: 0961 - 140 00
Mån-Fre: 8.00-17.00
Dag före röd dag:
09.00-13.00
Medborgarservice
0961-144 44
Mån-Fre: 09.00-16.00
Socialtjänsten
ifo@arjeplog.se
Mån-Fre: 09.00-16.00
Lunchstängt: 12.00-13.00
kommun@arjeplog.se
Arjeplogs Kommun
Tingsbacka, Storgatan 20
Arjeplogs Kommun
Arjeplogs Kommun
938 81 Arjeplog
Växeltelefon: 0961 - 140 00
E-post: kommun@arjeplog.se
Organisationsnummer: 212000-2668
Bankgiro: 203-7273