23 mars 2023

Trygghetslarmen i Arjeplogs kommun fungerar återigen

Uppdatering 2023-03-24 08:21:

Trygghetslarmen i Arjeplogs kommun fungerar återigen

Vi är glada att informera er om att problemen med trygghetslarmen har lösts och de fungerar nu som vanligt igen. Under gårdagskvällen återställdes larmens funktion. Vi tackar för er förståelse.

 

---

Ursprunglig nyhet 2023-03-23

Vi vill informera om att hemtjänsten för närvarande upplever problem med trygghetslarmen. Vi är medvetna om situationen och arbetar aktivt för att lösa problemet så snart som möjligt.

Tillsammans med Careium har vi nu kunnat lokalisera orsaken till problemen. Careiums tekniker arbetar för närvarande med att åtgärda problemet, och vi förväntar oss en snar lösning.

För att säkerställa våra brukares säkerhet och trygghet har hemtjänsten i Arjeplogs kommun upprättat en larmkedja. Det innebär att vi temporärt utför extra tillsyner och/eller telefonsamtal till de personer som har trygghetslarm, för att säkerställa deras välbefinnande under tiden problemet åtgärdas.

Vi vill betona att brukarnas säkerhet och trygghet är av högsta prioritet för oss, och vi arbetar för att minimera eventuella besvär som kan uppstå på grund av dessa tekniska problem.

Vi kommer att via hemsidan hålla er uppdaterade om situationen och meddela när problemet med trygghetslarmen är löst.

Publicerad av: Martin Stråmo
Senast ändrad:

Information

Kommunikatör
Martin Stråmo
Tel: 070-206 52 98

Kontakt

Öppettider
Måndag-torsdag
08.00-12.00 och 13.00-16.00

Fredag
08.00-12.00 och 13.00-15.00

Vecka 25-32 måndag-fredag
09.00-12.00 och 13.00-15.00

Dag före afton
08.00-12.00
Dag före röd dag
08.00-12.00
Klämdag
10.00-12.00

Medborgarservice
0961 - 144 44
Mån-Fre: 08.00-16.00
kommun@arjeplog.se

Växel: 0961 - 140 00