Besöksnäring

En tjärn i skogen.

Arjeplog deltar i det nya regionala samverkansprojektet, Business Capacity Development in Swedish Lapland, och målet är att verka för en långsiktig hållbar tillväxt för små och medelstora företag i regionen. Detta genom att företagen ges möjlighet att öka sin konkurrenskraft, ökad kännedom om destinationen Swedish Lapland och ökad distribution av företagens produkter. Projektet pågår 2018-2020 och finansieras av destinationens samtliga 16 kommuner, EU:s regionala strukturfonder, samt med hjälp av Region Norrbotten, Region Västerbotten och privata finansiärer.

Genom projektet kommer Swedish Lapland tillsammans med de lokala destinationerna att arbeta med affärsutveckling, i form av ASSL-utbildningsinsatser, och marknadsutveckling i form av regiongemensamma marknadssatsningar mot tematiska och geografiska marknader.

Här är exempel på filmer som gjorts senaste tiden

Swedish Lapland Visitors Board har gjort denna för att presentera regionen: https://www.youtube.com/watch?v=EAa2_86Eyio Länk till annan webbplats.

I en porträttserie ”Strangers in a strange land” finner vi bland annat Guido Van den Berg, Jutis: https://www.youtube.com/watch?v=sY3eG9gpG8o Länk till annan webbplats.

Kortfilmer av Arjeplog som finns tillgängliga:
https://www.youtube.com/watch?v=70Oqe98GbMA Länk till annan webbplats.

https://www.youtube.com/watch?v=2tlU1NOrvrI&vl=sv Länk till annan webbplats.

Pågående marknadsgrupper 2018-2020

Det finns fyra marknadsgrupper baserade på geografiska områden där företag erbjuds deltagande via en avgift i olika nivåer. UK, Tysktalande, BeNeLux och Norden. Utöver de geografiska finns tematiska marknadsgrupper där företags deltagande erbjuds utan inträdeskostnad men med kostnad per aktivitet. De tematiska grupperna är Adventure, Eko/naturturism, Transformative (lärande), och Säsongsförlängning.

Se mer om prisnivåer och marknadsplaner på denna länk:

https://drive.google.com/drive/folders/1KJ-wOejPU75wTy9JBymtGwDNL9x8m9mW?usp=sharing Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Börja med dokumentet A_Prisöversikt_geografiska_marknadsgrupper och titta även på info om tematiska grupper innan ni beslutar er. Mer detaljerad information om det planerade marknadsarbetet finns i mappen Marknadsplaner_geografiska_utförliga_2018.

Det går att vara med i flera geografiska och tematiska grupper eller välja endast en eller två att fokusera på, allt utifrån vad ni vill prioritera. Så här ser prioriteringen för Arjeplog som destination ut för det här året: https://drive.google.com/file/d/17KNZOAlpQoe1Iczi6QqxFi8ow77r9FAu/view?usp=sharing Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Den prioriteringen kommer att förändras över tid utefter vad ni företag prioriterar. Både Arjeplog som destination och företagen kommer att kunna ändra sina satsningar inför nästa år. För er som funderar över var t.ex. fiske hamnar i alla dessa grupper så kommer det att vara i den tematiska gruppen Adventure.

Om ni har frågor om det nya upplägget, eventuellt deltagande i geografiska eller tematiska marknadsgrupper anmäls per e-mail till anna-lena.legoascogne@arjeplog.se

Publicerad av: Norea Dahlberg
Senast ändrad:

Information

Destinationsutvecklare
Anna-Lena Le Goascogne
Telefon 0961-143 55

Kontakt

Öppettider
Växel: 0961 - 140 00
Mån-Fre: 8.00-17.00

Dag före röd dag:
09.00-13.00

Medborgarservice
0961-144 44
Mån-Fre: 09.00-16.00

Socialtjänsten
ifo@arjeplog.se
Mån-Fre: 09.00-16.00

Lunchstängt: 12.00-13.00
kommun@arjeplog.se

Evenemang
September
ti on to fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30