Ansökan
Vill du ansöka om stöd skall du kontakta kommunens biståndshandläggare som ger dig information och vägledning om ansökan och olika stödinsatser.
Du behöver inte ha några kunskaper om lagarna för att söka stöd. Ansökan sker i möjligaste mån skriftligen på särskild blankett. Ansökningsblankett finns i spalten här till höger. Ring oss för att få kontakt om du önskar. Det finns inga bestämmelser i lagstiftningen som reglerar hur den enskildes ansökan måste vara utformad. Den kan vara muntlig, skriftlig, SMS eller e-post.
Hur lång tid tar det? Inom 5 vardagar tas en kontakt, akuta ärenden hanteras inom 48 timmar eller så skyndsamt det går.
Förenklad biståndsbedömning – akuta ärenden inget i dagsläget.
Tag kontakt med biståndshandläggare om dina behöv ändras eller om du vill överklaga.
Stödet är reglerat i Socialtjänstlagen.
Blanketten skickas till:
Biståndshandläggare
Arjeplogs kommun
938 81 Arjeplog